רון אטיאס וניר עבו מואשמים בקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסכום של קרוב ל-80 מיליון ₪

January 22 2023Cfao

כך ניסו בעלי תחנות דלק מירושלים להתחמק מחבות מס של 11 מיליון ₪

רון אטיאס וניר עבו, שני תושבי ירושלים המנהלים חברה להפעלת תחנות דלק, מואשמים בקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסכום של קרוב ל-80 מיליון ₪. בכתב אישום חמור שהגישה עו”ד מיטל צימר-גבאי מהמחלקה המשפטית של מכס ומע”מ ירושלים בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע”מ חיפה והצפון, מפורטות השיטות שבהן הפחיתו השניים את חבות המע”מ של החברה שניהלו בכ-11 מיליון ₪.

על פי כתב האישום, בעוד שניר עבו היה רשום כבעלים של החברה, שנקראת אנ.אל.אל ייזום והשקעות בע”מ, רון אטיאס היה גם הוא מנהל פעיל בחברה ואף היה זה שהפעיל את עבו בביצוע העבירות. השניים עשו שימוש ב – 52 חשבוניות מס פיקטיביות על שם 6 חברות שונות, כלומר חשבוניות שתיעדו עסקאות שלא באמת בוצעו.

בגין העסקאות המפורטות בחשבוניות הוציאו עבו ואטיאס לחברות צ’קים בסכומים הנקובים בחשבוניות. צ’קים אלו נועדו לכאורה לשלם עבור העסקאות הללו, אולם בפועל עבו ואטיאס לקחו את הצ’קים לצ’יינג’ים ופדו אותם תמורת מזומן.

לאחר מכן, דיווחו הנאשמים בדו”חות התקופתיים שלהם למע”מ על העסקאות שפורטו בחשבוניות וקיזזו את מס התשומות הכלול בהן, בסכום כולל של כ-11 מיליון ₪, מחבות המע”מ הכוללת של החברה. כתוצאה מפעולות אלו, נגרע לכאורה סכום של לפחות 11 מיליון ₪ מקופת המדינה.

בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים הובהר כי במקרה של הרשעה ישנה אפשרות שהתביעה תדרוש מאסר בפועל, לאור חומרת העבירות.

Share: